Trollstigen

1 juli 2018 - Åndalsnes, Noorwegen

Zondag 1 juli

Wakker geworden met een lekker zonnetje die door het dakluik schijnt. Goed weertje om een wasje te doen. Na de koffie gaan we op pad. We staan op de camping in het Trollengebied. We gaan de Trollstigen rijden, daarvoor zijn we deze kant op gegaan. Misschien hebben we wel pampers nodig, want dit is een smalle weg met haarspeldbochten waar je elkaar moet passeren. Bergwanden, afgronden en uitzichten dat zullen we gaan zien. De berg Trollvigen is de langste, verticale berg in Europa met veel pieken. Het is 1800 meter vanaf de vallei tot de top. 1000 meter is de weg verticaal en heeft een plateau van 50 meter overgang. Dus we gaan er voor. Het is een prachtige route met veel bochtenwerk en fantastische uitzichten. Een aantal keren bij P-plek uitgestapt om te genieten en foto's te maken. De engte van de smalle weg viel mee en het passeren ging goed. Naar het plateau gewandeld, zowel Jan als Loeka keken wat benauwd. Maar wat prachtig om vanaf deze plek de weg verticaal slingerend over de berg te zien. Stoer hoor Jan, om op het plateau te gaan staan met je hoogtevrees! Loeka had veel dorst gekregen van de spanning en heeft bijna een riviertje leeg gedronken en heerlijk met zijn pootjes door het water gelopen. Toen weer terug naar de camping via dezelfde route, maar dan dalend. Zie je alles van een andere kant. Bekijken jullie de foto's maar, want het is niet te beschrijven. Ook staat er een video op het bloq.  Wat een geweldige trip. Voor allebei een heerlijk warm Noors fleecejack gekocht

Terug op de camping geproost op deze stoere trip en daarna heerlijk op de berg in het zonnetje gebarbecued .

1. Lilian en Gert:
    1 juli 2018
    Prachtig! Bijna net zo mooi als de Ketelmeerdijk.
  2. Jolanda:
    1 juli 2018
    Mooi hoor en leuk om een beetje met jullie mee te reizen😘
  3. Joop:
    1 juli 2018
    Op het platform voor de Boeing 747 krijgt Jan al kriebels, laat staan hier met al die afgronden...Maar...jullie maken een geweldige reis. Geniet ervan...
  4. C.A. Poppe:
    2 juli 2018
    Mooi hoor. Onze kennissen in Finland in dit geval (Helsinki) hadden ook een huisje in het noorden. Thomas rookte dan zelf gevangen zalm met de echte sparren snippers. Heerlijke kruiden smaak en natuurlijk prima zalm.
    Geniet er verder nog van. Fam. Poppe
    Ps wij vertrekken richting VS (NY weekje en daarna 2 weken Florida).
  5. Nettie:
    2 juli 2018
    Wat een geweldig land enwat leuk dat ik zo mee kan genieten van jullie trip bedankt hoor
  6. Trudi Loekenbach:
    2 juli 2018
    Nou dat was me wel weer een weg zeg! Kan mij voorstellen dat het spannend was, maar de moeite waard.
  7. Henk:
    2 juli 2018
    Wat een prachtig landschap. Genieten samen!
  8. Lucy Panneman:
    2 juli 2018
    Zo dat is wat anders dan onze polderwegen.
    Daar zou je spontaan hoogtevrees krijgen.
    Erg indrukwekkend zo die weg door/langs die bergen.
  9. Johan dok:
    2 juli 2018
    Wat een mooi land ....Moet ik zeker een keer naar toe
  10. Joke de Smit:
    3 juli 2018
    Kan niet anders zeggen dan PRACHTIG wat zullen jullie genieten . Zit op dit moment op Zakinthos (Griekenland ) met mijn kleindochter en genieten ook volop.. heb het nog fijn samen 😙😙😙
  11. Ineke L.:
    3 juli 2018
    Hallo Joke, we genieten volop. Nu is het 32 gr. in Lillehammer. Dus het mooie weer hebben we ook. Jij lekker genieten met je kleindochter in Griekenland. Veel plezier!😊😎😙
  12. Karin ten Tije:
    3 juli 2018
    Het ziet er allemaal geweldig uit de foto's. fantastisch!!! Veel plezier.

Groetjes ps: Robert kijkt intussen ook mee, haha
  13. Ineke L.:
    4 juli 2018
    Bedankt voor je leuke reactie. Haha Robert toch nieuwsgierig geworden!
  14. Gelly Ullersma:
    7 juli 2018
    Prachtig Ineke!
    Zoals je weet hebben wij ook plannen om er volgend jaar naar toe te gaan en als ik deze foto’s zie en je verhaal lees, ben ik al enthousiast. Nog veel plezier ! Het gaat voor jullie ook al opschieten , volgende week nog. Geniet ernog van!
  15. Ineke L.:
    7 juli 2018
    Hallo Gelly, ja het is idd prachtig in Noorwegen, ondanks de temperatuur. Maar wij hebben genoten. Laatste weekje zijn we in Zweden dat ook een mooi land is. Groetjez en bedankt voor je reactie.
  16. Wim annie:
    8 juli 2018
    Wat een ruig landschap perfecte foto`s een schitterend land als je dat ziet. Mooie berg gedeelten en opletten geblazen op deze wegen i.v.m. de haarspeldbochten.