De laatste dagen in Noorwegen

8 juli 2018 - Varberg, Zweden

Maandag 2 juli

Vandaag gaan we naar Lillhammer. Een mooie route gereden. Op mooie plekjes koffie gedronken en gelunchd bij een temperatuurtje van 28 gr. Weer een mooi plekje gevonden op Lillehammercamping bij het water. Heerlijk van de zon genoten en tot laat buiten gezeten.

Dinsdag 3 juli

Het was een warme nacht. In de middag naar het centrum van Lillehammer geweest en wat rond geluierd. Het was erg warm. Bij een Olijven-bistro een heerlijke foccacia gegeten. 's Middags in de schaduw bij de caravan gezeten. Zo komen we wat bij van alle indrukken van onze route. We zijn best een beetje moe, Loeka ook. Jan heeft een paar keer gezwommen.

Woensdag 4 juli

We zijn weer op weg. Bij Hamar naar het Vikingship , maar was nu niet geopend. We hadden weer wegwerkzaamheden van 30 km, met weer hobbels en kuilen. Maar wel een mooie route. Camping gevonden in de buurt van het eiland Utoya, waar het schiet drama was in 2011. Een plekje op het hoogste puntje van de camping met uitzicht op het Tyrifjord. Bij 33 gr. maar onder de parasol zitten en Jan nog afgekoeld in het fjord. Loeka had zijn dag niet, erg blaffen en bijterig. Gaat wel weer over.

Donderdag 5 juli

Vandaag naar Oslo gereden, wat een verkeersdrukte na al die weken rustig verkeer. Geen centrum bezoeken maar naar de skischans Holmenkollen die boven de stad uitsteekt. Wat een hoogte. Deze schans is in 1892 geopend, in 1952 Olympische Spelen en in 2011 WK. De schans is in die tijd 8 x gerenoveerd. We hebben bij de tribune gestaan en zagen mensen abseilen vanaf de schans. Wij hebben ons er maar niet aan gewaagd. We wilden wel naar een platform lager dan de schans. We zijn via de tribune een trap met rooster treden opgegaan. Een hele klim en Loeka vond het doodeng, dus Jan heeft hem gedragen. Een prachtig uitzicht vanaf dit platform. Erg leuk om daar boven te staan en wat rond te kijken. Toen weer naar beneden, maar nu via een simpele weg naar beneden gelopen. Haha, dus opwaarts de moeilijkste, maar wel goed voor de conditie, zeker in de brandende zon. Bij de camping samen heerlijk in het Tyrifjord gezwommen. Jammer voor Loeka dat er geen honden in het fjord mogen zwemmen. Het was weer een leuke dag die eindigde met veel wind!

Dit was ons laatste dag in Noorwegen. Wat een mooi land met bergen, dalen, fjorden en zijn mooie routes. We hebben er van genoten!

Morgen naar het mooie Zweden.

1. Ineke van den Brink:
    8 juli 2018
    Dat is bekend terrein voor ons. Alleen hadden wij toen natte sneeuw in juni terwijl de lupines in bloei stonden. In het Vikingschip waren toen tennisbanen in het midden van het stadion.
    Henk heeft afgelopen donderdag zijn afscheid bij de gemeente gehad en kan zich dus aansluiten bij het leger van vutters en gepensioneerden. Was erg leuk !
    Goede reis nog!
  2. Yolande:
    8 juli 2018
    Het is zo leuk om jullie reisverhalen te lezen. Goede terugreis😘
  3. Theo Schaap:
    8 juli 2018
    We wensen jullie een goede en veilige terugreis. Geniet er ondertussen nog maar lekker van.
    Anneke en Theo Schaap
  4. Leo en Mary:
    8 juli 2018
    Geniet er met volle teugen van !!😁
  5. Gelly Ullersma:
    8 juli 2018
    Nog fijne dagen en Zweden en een goede en veilige terugreis
  6. Jannie:
    9 juli 2018
    Wat een onvergetelijke reis.
    Wat gezellig om van jullie mee te genieten.
    Blij lief voor elkaar en een veilige thuisreis gewenst.
    Ik zie jullie graag blij en bruin terug.
    Liefs ook van mijn Jan.
    Jannie Eskes
  7. Joke de Smit:
    9 juli 2018
    Wat een avontuur beleven jullie toch en wat heerlijk dat jullie nu even heerlijk van de zon kunnen genieten. Op naar Zweden geniet nog van deze prachtige reis en kom weer veilig thuis. Lieve groetjes Joke
  8. Chris en Ria:
    9 juli 2018
    Mooie reisverhaal. Veel plezier in Zweden en een goede terugreis.
  9. Henry en Harmien:
    9 juli 2018
    Juli reisverhalen zijn mooi om te lezen.
    Veel plezier in Zweden, en een goede verdere reis gewenst.
    Wij hopen juli spoedig terug te zien, liefs!!!
  10. Truus Marring:
    10 juli 2018
    Wat een reis en avontuur. Gelukkig ook heel mooi weer ! Stoer hoor langs al die haarspeldbochten en klimpartijen en de hoogte in voor uitzichten en dat met hoogtevrees. Woensdag weer huiswaarts. Goede terugreis en fijn jullie straks weer te zien.
  11. C.A. Poppe:
    11 juli 2018
    Lieve mensen, blijf nog wat zou ik zeggen. Je komt bij Avio niet bepaald terecht in een prettige situatie. Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ik hoop echt dat ze het allemaal aankunnen met de afhandeling en het oplossen van de gevolgen. Vandaag dus geen Den Helder. Groetjes Nog van mij.
  12. Reza:
    13 juli 2018
    👍🏽🤟🏽
  13. Karin ten Tije:
    15 juli 2018
    Och, het avontuur alweer voorbij. Ook weer fijn om thuis te zijn denk en terug kijkend op een fantastische vakantie! Nederland heeft eindelijk een TOP zomer dus heerlijk nagenieten. Groetjes en tot horens!
  14. Wim annie:
    16 juli 2018
    Jullie hebben een hele mooie reis gemaakt hij is nog niet af maar tot heden een schitterende trip.