Loekies naar de Atlantic Road

30 juni 2018 - Åndalsnes, Noorwegen

Woensdag 27 juni

Lieve allemaal, wat leuk dat er zoveel reacties komen en dat jullie zo met ons meereizen. Geweldig! Bedankt.

Vandaag vertrekken we naar Noorwegen en laten we de Wildernisroute achter ons. Het was een prachtige route met mooie natuur, watervallen en van die hobbelige wegen. Jammer dat we geen elanden, beren en vooral de rendieren bij Stekejokk niet hebben gezien. Maar we hebben genoten en zonder last van muggen!!

Vanaf de camping is het 7 km naar de Noorse grens, dus dat is lekker snel en de zon schijnt bij 10 gr. De weg nr. 74 is prachtig maar weer de nodige hobbels. Mooie route tussen berg en dal en meren. Bij Steinvikholmen rond een oud kasteel van 1525 gewandeld. Nu heerlijk weer 22 gr. Aan het Trondheimfjord plekje op camping Malvik.Heerlijk in het zonnetje gezeten.

Donderdag 28 juni

Vandaag rond Trondheim gereden, wegwerkzaamheden en erg druk, zijn we niet meer gewend De ene na de andere tunnel en het regent. Een erg smalle weg. een weg die met opperste concentratie gereden moet worden. Smal, geen belijning, links/rechts vangrail, water of bergen. Passerende vrachtauto's, spannend of de caravanspiegel wel blijft zitten. Dan zit je met kromme tenen en een pijnlijke nek van de spanning. Dit 150 km lang, spanning en regen. Bij Hansa met de veerpont, even een half uurtje ontspannen en broodje hotdog gegeten en nog in de caravan gelunchd. En het is droog! Tijdens alle hobbels en kuilen een theeglas gesneuveld in honderden stukjes en een knop van de kachel was er af. Zoeken naar de knop, kachel losgekoppeld maar niet te vinden. Toch effe later zag Ineke hem tussen bed en wc-wandje liggen, pff ook weer opgelost. Bij Kristiansund een akelige, donker tunnel van 6 km lang en een helling van 10 procent!!! Dat was puffen voor de auto, in de eerste versnelling,  20 km per uur was de snelheid, toch gered met dichtgeknepen billen! Leuk plekje gevonden op Lyso natuurcamping, heerlijk rustig.

Wat een dag, we zijn er moe van door al die adrenaline die vandaag goed aanwezig was.

Vrijdag 29 juni

Rustige morgen, alles op het gemakkie. En wat gebeurt er. Jan gaat als eerste douchen door de tip van Gert en.... koude douche  hahaha. Er moest 10 kronen in de automaat voor warm water! Weer aankleden, muntje wisselen en toen lekker warm douchen. Naar de Atlantic Road in het Noors Atlanterhavsveien, gereden. Wat een prachtige omgeveing. Mooie bruggen en uitzichten, helder water. We hebben daar 2 uur rond gekeken en over bruggen gewandeld en veel foto's gemaakt. Fantastiisch!!! Het is zonnig weer, strak blauwe lucht, maar 12 gr., heerlijk om te wandelen. Dit is puur genieten.

We zijn nog naar Kristiansund gereden, een grote drukke stad. We zijn nog op zoek naar een nieuw dik vest voor Jan, maar helaas niet te vinden. We zijn natuurlijk weer door die akelige tunnel met stijging van 10 procent gereden, kan niet anders. Maar was goed voor Jan om de spanning kwijt te raken en zonder caravan kon Jan effe gassen. Nog lekker bij de caravan in het zonnetje gezeten.

Zaterdag 30 juni

Het zonnetje schijnt heerlijk vandaag! We gaan nu richting Andalsnes. Nu met de caravan over de Atlantic Road. Weer prachtige, strakke blauwe lucht. Mooie goede weg nr. 64. Weer een mooie route door berg en dal en langs fjorden. Er ligt hier een daar nog wat sneeuw op de bergen. Prachtige uitzichten. We kregen weer een tunnel met 8 procent dat was weer effe puffen voor de auto. Met veerpont bij Sosnes naar Afarnes gevaren in 20 minuten. Vroeg in de middag plekje op Mjelva camping, tussen de bergen en volop in de zon, 22 gr. Dus lekker de hele middag in de zon gezeten. Heerlijk buiten gegeten en afgewassen. Het is nu nog volop zon, om 21.30 uur.

1. Lilian en Gert:
    30 juni 2018
    Jan, domme jongen. Natuurlijk moet je niet als eerste ind e douche als je niet gezien hebt dat er muntjes in moeten. Als er muntjes in moeten kun je dus beter als tweede douchen. Hahahaha

Mooi verhaal verder en fijn dat het weer op die atlantische weg zo goed was.

Houd koers!
  2. Gelly Ullersma:
    Mooie belevenissen Ineke en
    Jan! Jullie genieten van alles om je heen. Goede reis nog verder!
  3. Ina van Velzen:
    30 juni 2018
    Fijn dat jullie zo genieten
    Mooi beschreven allemaal .heel veel reisplezier
  4. Bart Muller:
    Wat een mooie natuur!
    Prachtig. Stuur maar wat van die regen deze kant op, kan geen kwaad voor de tuun!
  5. Ina:
    30 juni 2018
    Mooie foto’s Jan en Ineke. Dat stuk bij al die bruggen ziet er ook prachtig uit. Geniet van al het moois dat jullie zien.
  6. Laura:
    1 juli 2018
    Wat een spannende donderdag! Weer prachtige foto's, wauw!! Nu lekker genieten van het zonnetje. Kus!
  7. Truus Marring:
    1 juli 2018
    Geweldig, wat een avonturen met heel spannende momenten. Leuk om mee te leven met jullie. Mooie natuur overal en jullie hebben nog veel moois voor de boeg. Veel plezier en genieten nog met hopelijk mooi weer. Dikke kus en doe voorzichtig.
  8. Lucy Panneman:
    1 juli 2018
    He tis weer een echte Jan&Ineke(en Loeka) vakantie.
    Vol spanning en avontuur weer super leuk om op deze manier met jullie mee" te reizen" En wat weer een mooie foto's.
    En stuur maar geen regen deze kant op hoor.
    Ik wens jullie net al wie hier ook nog heel veel mooi weer en geniet er van. En pas op loeka dat hij geen duik neemt en in het meer verdwijnt.
  9. Jannie:
    1 juli 2018
    Wat krijgen jullie veel indrukken op je weg.
    Mooie belevingen en andere natuur dan in de polder, hoewel ik de polder ook fantastisch vindt .
    Zeker in de zomertijd.
    Alleen een beetje vlak.😍
    Nog veel plezier!
    Liefs Jannie
  10. Joke de Smit:
    1 juli 2018
    Wederom prachtige foto's maar die 28ste joni had niets voor mij geweest hab gelijk een winkel moeten zoeken voor 10 nieuwe onderbroeken. Maar zonder dollen het is een prachtige reis geniet er nog maar lekker van. 🙌🙌
  11. Chris en Ria:
    2 juli 2018
    Mooie foto's. Het ziet daar prachtig uit. Wel heel fijn dat de auto al die hellingen goed aankan. Veel plezier.
  12. Wim annie:
    8 juli 2018
    mooie foto`s en een heel leuk reisverslag, veel plezier in de komende dagen. Geniet er van ook van mooi weer

Gr Annie en Wim