Terugreis naar Dronten

14 juli 2018 - Dronten, Nederland

Vrijdag 6 juli

We gaan vandaag afzakken naar Zweden, richting Varberg. We hebben er weer mooi weer bij. We rijden wel even de drukte van Oslo in, maar dat ging prima. We hebben een goede weg gereden. Met lunchtijd gingen we de grens over naar Zweden. Heerlijk buiten aan picknicktafel gelunchd. We gingen op zoek naar een camping, maar de campings die aangegeven waren bestonden niet meer!  Alleen nog een stuk grond en een ingestorte minimarket. Uiteindelijk hij Uddevalla een camping gevonden, mega groot en erg duur. Toch maar gedaan en we hebben heerlijk onder de bomen gezeten. Nog WK voetbal Brazilië - België  gekeken bij het restaurant. Was gezellig.

Zaterdag 7 juli

Van de drukke camping vertrokken naar Varberg naar de camping van de heenreis. De camping was bomvol, er waren nog 2 plekjes langs de spoorlijn. We zijn op plaats 1 gaan staan op de hoek met de meeste ruimte met zicht  en gehoor op de spoorbaan. Het was erg warm dus rustig aan hebben we ons geïnstalleerd  voor 4 nachtjes. Weer naar WK wedstrijd, Zweden-Engeland. Het terras was vol gezet met houten banken. We konden nog net een plekje vinden. Wat een sfeertje met de Zweden! We hebben genoten dat we daar tussen zaten. Jammer dat ze verloren, maar een toffe middag. De treinen rijden zeer onregelmatig langs. Soms hinderlijk als het een goederentrein is. 'sNachts weinig treinverkeer of we horen het niet omdat we in slaapcoma liggen.

Zondag 8 juli

Vandaag een luie dag, lekker buiten gezeten. Veel drukte op de camping met uitchecken die allemaal gezellig bij onze voortuin moesten wachten .

Maandag 9 juli

De dag begint grauw en het is frisjes. Later weer prachtig weer. 's Middags door het winkelcentrum gekeuveld en een terrasje gepikt, 1 bier en 1 rosé voor € 15,00, maar gezellig en lekker. Heerlijk gebarbecued.

Dinsdag 10 juli

Een dagje helemaal niks. Wel in de avond gezorgd dat we reisvaardig zijn voor morgenochtend.

Woensdag 11 juli

Om 5.30 uur opgestaan en om 6.40 uur vertrokken naar de veerboot. Dat is maar een kwartiertje rijden. De zon schijnt al volop en het is 18 gr. Om 8.05 uur gingen we van wal. Effe een bakkie gedaan en daarna heerlijk op het zonnedek gezeten. Om 12.20 uur meerden we aan in Denemarken. Via binnenweg naar Aarhus en bij Flensburg de grens over. Op camping Haichabu bij Busdorf 120 km voor Hamburg overnacht. Bij afhaalschnitzel (geen Chinees) een heerlijke jagerschnitzel besteld. Dat was heerlijk en kostte totaal € 11,40.

Donderdag 12 juli

Om de hoek van de camping benzine getankt en bij  Aldi  ons favoriete drankje ingeslagen. De reis was voorspoedig tot aan Hamburg, daar was de Elbetunnel afgesloten en werden we een half uur dwars door Hamburg omgeleid naar de Elbebrug . Ook weer gelukt. Even voor ons favoriete tentje bij Wildenhausen  (dit keer niet gegokt voor een plekje) de beentjes gestrekt en het vochtgehalte aangevuld. Kregen we toch nog een regenbui bij Cloppenburg en de temperatuur daalde van 26 naar 15 gr,  ons temperatuurtje van Noorwegen, haha. Na de regenbui weer 25 gr. Om 18.30 uur waren we thuis met een warm welkom van de buurtjes.

Wij hebben een prachtige trip gemaakt. Wat fijn dat jullie meegereisd zijn met ons via onze reisverhalen. Wij willen jullie bedanken voor alle reacties die we gekregen hebben. Dat maakte deze trip ook bijzonder!

1. Jolanda:
    14 juli 2018
    Jammer dat de mooie reisverhalen nu gaan stoppen. Maar dan hoor ik ze live op de poli, heerlijk.
  2. H. Engel:
    14 juli 2018
    Zo Jan je bent weer (bijna ) thuis. Ik vond het een prachtige beschrijving van al je belevenissen. Volgens mij een top trip. Volgende week misschien weer naar Avio. Daar zal je een merkwaardig situatie aantreffen. Je bent nu in ieder geval op de hoogte van de situatie. Wellicht kom ik nog eens langs om van je verhalen te horen. Groeten aan je vrouw.
    H.gr. Hans
  3. Leo en Mary:
    14 juli 2018
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn . Wordt weer even afkicken denk ik . Maar hier kun je nog lang van nagenieten .
  4. Joop:
    14 juli 2018
    Jan en Tineke, Welkom thuis na een heerlijke reis. Volgend jaar weer ?
    Stemming op de Avio wel even anders dan toen je wegging.. Het zij zo
    Tot ziens
  5. Joke de Smit:
    14 juli 2018
    Ja zoals altijd komt aan alles eind maar jullie zullen nog lang kunnen op alle mooie herinneringen. Trouwens die barbecue zag er smakelijk uit. Ik vond het hartstikke leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen en gelukkig hier prachtig weer. Nogmaals bedankt voor de leuke verslagen en tot ziens.🍷🍷🍷
  6. Yolande:
    14 juli 2018
    Fijn dat jullie weer goed zijn thuis gekomen. Het was geweldig om zo met jullie mee te reizen. Tot gauw op de poli🤗😘
  7. Gelly Ullersma:
    14 juli 2018
    Welkom Thuis Han en Ineke!
    Na alle avonturen en heel
    veel indrukken en belevenissen, weer even wennen aan het gewonnen leven.
  8. Jannie:
    15 juli 2018
    Hiep hoi, weer geland in onze werkelijkheid met veel nieuwe ervaringen.
    Het was een genot om mee te mogen reizen.
    Liefs en bedankt en tot ziens in de poli😂😂
  9. Gisela Rose:
    15 juli 2018
    Halla Ihr Zwei, schön, Euch auf der Reise begleiten zu dürfen. War interessant alles zu lesen. Jetzt wünschen wir Euch gute Erholung von dieser anstrengenden Reise. Bei uns geht es Donnerstag los für 3 Wochen. Bei uns läuft es ruhiger, denn wir fahren zuerst nach Zingst (Darß) und danach nach Bornholm. Liebe Grüße an die Familie. Gisela und Rolf
  10. Gelly Ullersma:
    15 juli 2018
    Ik bedoel het gewone leven!😛
  11. Truus Marring:
    15 juli 2018
    Welkom thuis in Dronten. Inmiddels heb ik jullie op 14 - 7 weer in levende lijve aanschouwd en gezien dat jullie zelfs na een dag wassen en caravan opruimen en schoonmaken er heel goed en relaxed uitzien. Genoten heb ik van jullie enthousiaste verhalen in jullie reisverslag en thuis mondeling. Blij dat jullie alle avonturen goed doorstaan hebben en weer veilig thuis zijn.
  12. Johan dok:
    15 juli 2018
    Bedankt voor alle mooie verhalen
  13. Wim annie:
    16 juli 2018
    Jullie hebben zeker een prachtige reis gemaakt. ook de reisverslagen waren leuk opgezet kort en duidelijk.
    Deze reis kunnen jullie weer met veel plezier op terug kijken.
    Gelukkig geen problemen gehad met de auto dat is ook prettig. Nog bedankt voor de mooie natuur foto`s en het reisverslag.
    Welkom in Dronten
  14. Manna:
    4 augustus 2018
    Het is mosterd na de maaltijd, daar ben ik me volledig van bewust, maar het was fantastisch jullie avonturen te lezen. Het voordeel van achteraf lezen is dat je niet hoeft te wachten tot de volgende dag op een nieuw verslag! Las lekker weg...
    Volgens mij een reis die inspireert tot meer zulke avonturen.