We zijn in Zweeds Lappland

18 juni 2018 - Dorotea, Zweden

13 juni 2018

Wij zijn op ons gemak naar Grena gereden voor de overtocht naar Zweden. Natuurlijk bij de eerste de beste hotdog tent ons eerste risted hot dog gegeten. Wat is dat toch lekker! Ingecheckt en Loeka in de auto gebleven, heerlijk in zijn bench geslapen.Tijdens het eerste gedeelte van de overtocht fijn in de zon op het dek gezeten, het was 23 gr. en geen zuchtje wind.Wel omschakelen van Duits naar Engels, dat gaat zo bij Jan met het afrekenen, I have Deense euro's, kann das!!  Om 18.45 uur aankomst in Varberg, Zweden en om 19.15 uur ingecheckt bij de Apelvikencamping in Varberg. Mooi plekje op een hoek en Loeka doet het prima als kampeerhond, blaft weinig, is erg speels en uitgelaten. In de avond een stukje over het strand gelopen.

De volgende dag was er een frisse wind en bewolkt. In de middag naar Toeristenburo voor info en daar de eerste valpartij van Jan. Gelukkig ving Ineke hem gedeeltelijk op (zij ligt nu in de kreukels,.....grapje) en de schade bij Jan viel mee. Naar kasteel Varberg gereden en daar een uur rondgelopen. Helaas was de boulevard afgesloten door werkzaamheden.

Vrijdag 15 juni zijn we vertrokken richting Storfors naar Kees en Jetty, waar we om 16.00 uur arriveerden. Een fijn weerzien. Het was mooi weer dus op de veranda gezeten, gekletst, geborreld en gegeten. De volgende dag met Kees en Jetty naar Bergslagkanalen geweest, daar was een gezellig feestje met eten-drinken-zang en een loterij. En ja hoor, Jan wint een prijs, een knalrood zaklampje! Het was mooi weer dus nog even bij de sluizen en gekeken en in de omgeving rondgereden. Er waren door het vochtige weer veel muggen en knotjes, dus petje op Jan. Dit waren leuke dagen op een gezellige camping met zeer gastvrije campingbeheerders, Kees en Jetty.

Zondag 17 juni vertrokken richting Sveg. Heel veel regen onderweg. De weg E45 was een groot gedeelte erg slecht, veel kuilen en hobbels. Je nieren vlogen naar je keel, extra keelamandelen...haha We zagen een natuurcamping, maar dat was niks, direct langs de weg. Doorgereden naar Ytterhogan, camping niet te vinden. Uiteindelijk beland bij een klein meer waar we wild hebben gekampeerd. Mooie plek, jammer van de regen.

Maandag 18 juni zijn we om 9.00 uur vertrokken. Het was zonnig en bewolkt. Nu een goede weg. Om 15.00 uur kwamen we aan op de camping in Dorotea, Zweeds  Lappland. Fijne plek, mooi weer. Heerlijk buiten geborreld terwijl Loeka aan het rollebollen was.

1. Joop:
    18 juni 2018
    Gaat goed, Jan......niet meer vallen, hoor!,,,
    Hier in Koksijde valt het weer ook een beetje tegen, naar net na België- panama brak de zon door en daar genieten we nog steeds van.
    Have a good time both if you
    Tot hoors
    Joop en Miep
  2. Theo Schaap:
    18 juni 2018
    Jullie zijn snel in het noorden! (Goed dat je zo’n sterke vrouw hebt - de “opvanger” heeft het vaak het zwaarst.) we wensen jullie een hele fijne reis door het noorden.
    We kijken uit naar het volgende verhaal.
    Theo en Anneke
  3. Fenny Keijzer:
    18 juni 2018
    Geweldig wat mooi daar, en euhhhhhh Jan goed opletten waar je loopt he. Mooi reis verslag Ineke. Geniet er nog even van, voor je het weet is het weer om. Lieve groet van ons uit Riethoven. Bram en Fenny.
  4. Wim Bronsvoort:
    18 juni 2018
    Mooi verhaal,kijk goed uit dat je niet weer valt Jan.
    We wensen nog jullie nog een hele mooie vakantie en een goede reis
    Groetjes Wim en Dieki Bronsvoort.
  5. Johan dok:
    18 juni 2018
    Hahaha Jan wel op de been blijven hoor😎😎
  6. Jetty en kees:
    18 juni 2018
    hallo lieverds, het was fijn om jullie hier weer een paar dagen te hebben, altijd gezellig, lekker eten samen en vooral veel kletsen over van alles en nog wat. Hopelijk wordt het weer nog wat warmer de komende tijd, maar 30 graden gaat het voorlopig niet meer worden volgens de weerkaart. Veel plezier, kus voor jullie en knuffel voor Loeka!
  7. Gelly Ullersma:
    Hallo Ineke en Jan,

Jullie hebben al weer het nodige beleefd en gezien. Een flinke deuk in de carava helaas , dat is erg jammer maar gelukkig hebben jullie zelf niets. Geniet van de verdere reis en we lezen het volgende verslag wel weer. Ik verheug mij er weer op.
    Grieten Gelly
  8. Henry en Harmien:
    19 juni 2018
    Jan uitkijken, maar juli hebben veel beleefd, verder een goede reis toegewenst, en lezen graag juli volgende verslag😘👍💋
    groetjes en liefs Harmien en Henry
  9. C.A. Poppe:
    20 juni 2018
    Beste Jan en Ineke, leuke verhalen. Voor ons bekend gebied, wij kwamen vaak in Zweden prive en voor de zaak. Ook in Lapland, zelfs in de winter op Ski vakantie. Maar indie tijd is het echt te koud. -40C 's nachts tot -15C overdag.
    Geniet er nog van. Grtj
  10. Meindert Jansen:
    20 juni 2018
    Wat een mooie reis. Hopelijk gaat het weer ook wat mooier worden.
    Loeka doet het gelukkig ook goed. Goede reis verder en tot het volgende verslag. Groetjes