Wij zijn vertrokkën!

12 juni 2018 - Dronten, Nederland

Met een zeer opgewonden hondje zijn we zondag 10 juni om 8.45 uur vertrokken richting Hamburg. Het was erg druk op de autobaan. Veel files door wegwerkzaamheden en dat op zondag! Wegens de drukte konden we niet bij ons favoriete restaurant Wildeshausen koffie drinken met wat lekkers. Er was geen parkeerplek te vinden dus moesten we doorrijden. Op een gezellige parkeerplaats zelf koffie gezet en ook maar gelijk de lunch er achter aan gedaan. Toen we weer verder wilden reizen zagen we dat links achter aan de caravan een beste deuk zit.........Oorzaak? Dader? Helaas. Onderweg 30 km voor Hamburg kwamen we tegemoetkomend een paar duizend motorrijders tegen, de autobaan was volledig bezet. Er was een Harley Davidsen evenement. Enorme file erachter.  Maar een prachtig gezicht. Door alle drukte waren we 2,5 uur later dan gepland op de camping in Hamburg n.l. de oprit bij Rolf en Gisela. Gezellig gekletst, gegeten, gedronken en gewinkeld met onze Duitse vrienden. We hebben heerlijk geslapen in onze caravan.

Op dinsdag 12 juni om 9.15 uur vertrokken uit Hamburg. Nu wel onderweg lekker een bakkie koffie gedronken met een gedeeld appelgebakje. Om 12.30 uur waren we bij de Deense grens, Flensburg. Goed kunnen doorrijden. In Bredebro naar outletwinkel van Ecco schoenen. Jan geen schoenen gescoord maar Ineke wel met 50% korting! Via leuke binnenwegen naar Hadersleven van daar de snelweg en via Aarhus naar camping Krakaer in Ebeltoft. Heerlijk buiten geborreld en gegeten, het is 22 gr. Morgen een half uurtje rijden naar Grenaa  voor de overtocht naar Zweden.

1. Reza:
    😃😂😃. Klinkt gezellig! Ik hier hard ah werk 👍🏽
  2. Joop:
    Jan en ineke,
    Miep en ik wens3n jullie een heerlijke vakantie. Wij zitten de hele maand juni in Koksijde in een prachtig appartement aan de boulevard, alleen de zon we4kt niet mee...we hebben pas drie keer aan het strand gezet3n....maa4 we hebben nog een kleine drie weken en dus....
  3. Lilian en Gert:
    12 juni 2018
    Man man wat een avontuur. Wil je een kopje koffie bij je favoriete tentje, is er geen plek! Wil je geen deuk, krijg je er toch een. Hou je niet van motoren, heb je opeens duizenden in je vizier. Wil je nieuwe schoenen, zijn ze er niet. Maar........ een ding wacht wel op jullie: Scandinavië! Houd koers Jan en Ineke!
  4. Johan dok:
    12 juni 2018
    Fijne vakantie en geniet ervan ....Ik zal jullie op de voet blijven volgen.......😎
  5. Fenny Keijzer:
    Dag Jan en Ineke,
    Mooi reisverslag, wat jammer van de schade aan jullie caravan.
    Wij gaan morgen met de camper op stap.
    Veel plezier en geniet ervan samen..
    lieve groet van ons, Bram en Fenny
  6. Jetty en kees:
    12 juni 2018
    goede overtocht morgen naar Varberg en we zien elkaar snel! slaap lekker vannacht. liefs van mij en Kees
  7. Leo en Mary:
    12 juni 2018
    Goede reis en geniet ervan .....
  8. Henry en Harmien:
    12 juni 2018
    Morgen een goede overtocht, verder een veilige reis, en geniet ervan, veel liefs Harmien en Henry.😄👍😏
  9. Yolande:
    13 juni 2018
    Fijne vakantie! Leuk om jullie te volgen!👍😘
  10. Barry:
    13 juni 2018
    Hoi pap en mam, wat een avontuur op de eerste reisdagen :-). Hoe is het met Loeka bij de Loekies? Ik las dat Loeka zeer opgewonden was bij het vertrek, daarna is er niets meer geschreven over het arme hondje. Jullie hebben hem toch niet ergens achtergelaten? Hopen dat de deuk in de caravan de enige pech is op jullie vakantie. Geniet er van!

Groeten, Barry
  11. Jannie Koot:
    Nou geniet ervan.
  12. Gisela Rose:
    13 juni 2018
    Danke für den tollen Bericht. Eine gute Überfahrt mit der Fähre. Es hat wieder viel Spaß mit Euch gemacht
    LG Gisela und Rolf
  13. Meindert Jansen:
    13 juni 2018
    Hallo Jan en Ineke, jullie zijn al een mooi eind op weg. Zo te zien ook mooi weer er bij. De deuk is niet leuk maar daar blijft het hopelijk bij. Goede reis verder en geniet. groetje Froukje en Meindert
  14. Chris en Ria:
    13 juni 2018
    Jammer van de deuk. Maar dat is vast alle pech die jullie tegenkomen. Veel plezier.
  15. John:
    13 juni 2018
    Veel plezier en een goede vaart!
  16. Joke de Smit:
    13 juni 2018
    Ohnwat jammer twee weken geleden ook nog heerlijk gegeten was toen ook al druk maar toch een plekje gevonden. Genieten jullie maar lekker en ik wacht op het volgende verslag 😚
  17. Truus Marring:
    13 juni 2018
    Hallo Jan en Ineke , leuk dat jullie weer verslagen maken! Na de enigzins moeilijke start, wens ik jullie een goede voortzetting toe. Fijne overtocht met de ferry , met lekkere relaxtijd. Groet Kees en Jetty van mij.
  18. Gelly Ullersma:
    Hallo Ineke en Jan,

Een hele goede reis en overtocht en hopelijk verder geen deuken meer oplopen...geniet ervan met een heerlijk zonnetje erbij
    Groeten, Gelly
  19. Ineke L.:
    13 juni 2018
    Hai Barry, Loeka was erg aan het blaffen voor vertrek. Super nerveus. We hebben hem in de auto gezet,wordt hij altijd rustig! Laatste dingetjes in een paar minuten gedaan en toen heeft hij zijn reisbench proberen op te eten! Daarna flink blaffen bij het wegrijden. Gelukkig na een paar minuten weer rustig. Hij had het erg naar de zin in Hamburg. Hij is nu rustig, naar eet niet zoveel. Hij ligt nu heerlijk in de auto te slapen tijdens de overtocht. Gaat helemaal goed komen en hij blijft lekker met ons meereizen,
    gezet
  20. Jolanda:
    13 juni 2018
    Heel veel plezier verder en leuk om jullie te volgen.
  21. Trudi Loekenbach:
    14 juni 2018
    Als het goed is zijn jullie nu in Zweden en misschien wel al bij Jetty en Kees. Doe ze de groeten en een fijne verdere reis. Hoop dat Loeka weer wat eet.
    xx
    Trudi
  22. Ina van Velzen:
    14 juni 2018
    Heel veel plezier maar dat gaat natuurlijk gied komen !!!
  23. Jannie:
    17 juni 2018
    Wat een gezelligheid.
    Lekker weer ook?
    goed idee om rent een tent in te schakelen.
    Svcheelt heel veel bagage.
    Voorlopig wacht ik nog op een foto waarop Jan op een eland rijdt
    Liefs en een fijne dag.
    Jannie